Pages

20100311

goreng tanpa minyak

hari ini pensyarah saya ajar pasal menggoreng pakai minyak..topik yang agak menarik sebab menggoreng adalah budaya orang melayu..kalau tengok kat mane mane pun mesti banyak makanan bergoreng..contohnye pisang goreng, nasik goreng, telur goreng, dan sebagainye..semuanya mesti pakai minyak kan..

tp tak semua makanan kene goreng pakai minyak..ade gak makanan yang goreng pakai pasir..contoh nye buah berangan, kopi dan sebagainye..

yang menarik nye, pensyarah saye cakap ade orang masak telur goreng x pakai minyak..tapi pakai daun pisang..saya pun x pernah nampak orang goreng telur pakai daun pisang..tapi rase macam nak cube je care masakan yang baru nih.. manelah tau boleh kurang kan minyak dalam makanan..hehe..







2 comments:

  1. style juak ow...mok try juak la. klak aku respon dlm blog aku ;)

    ReplyDelete
  2. try2..jgn x try..mun dh jadi padah aku lak..pake jd eviden di kemudian hari..haha

    ReplyDelete